Må din vej gå dig i møde..

Det gjorde min…! Skolegang med morgensang og Fadervor og en særlig skolebibel rørte noget i mig og lagde grunden til min barnetro. Kirkegang under konfirmationsforberedelsen tog favntag og salmerne berørte mig. Lige så stille voksede troen og gik mig i møde. Gymnasietiden med KFS (Kristelig Forbund for Studerende) satte ord på og højskoleophold formede mig.

Mit arbejde igennem årene med børn og selvfølgelig taknemmeligheden over mine egne 3 børn og lysten til at give dem en barnetro skubbede mig i retning af frivilligt arbejde med børn og unge i kirken. Først i mange år i Buddinge kirke og så med Hønisserne under Harry Jansen i Jyllinge Kirke.

Så gik vejen mod Gud & Spaghetti gudstjenester, familiegudstjenester og julegudstjenester og konfirmanduger i et fantastisk samarbejde med Karen-Marie, Mogens og Kaj.

Et par år som kirketjener gjorde, at jeg lærte mere om kirkens hverdag udenfor søndag formiddag.

Senere kom en tid som suppleant til menighedsrådet, der medførte, at jeg kom ind i rådet. Her får jeg et godt indtryk af menighedsrådets store arbejde for at passe på kirkens inventar, kirkegård og medarbejdere. Her har man indflydelse på kirkeliv og dets betydning for sognet. Jeg selv er glad for fortsat at bruge mine talenter i arbejdet med børn og unge.

Jeg må sige at min vej er gået mig i møde og at jeg får lov til at gå den og møde nye udfordringer.

At så et frø og se det spire.

Må din vej gå dig i møde,
og må vinden være dig en ven,
og må solen varme blidt din kind,
og må regnen vande mildt din jord,
indtil vi ses igen,
må Gud holde, holde dig ‐ i sin hånd.
                                                                                                                                     Vi ses!

Inge Schmeltz Aaberg
medlem af Menighedsrådet 2020-2024

Læs også Hellens historie